2558-03-23
2015. március 23. írta: Utazolany

2558-03-23

Drága honfitársaim, és akik beszélik a nyelvet! Ma, az 2558. év 3. havának 23. napján viszonylag enyhe reggelre ébredtünk. Nem volt szükség légkondira a túléléshez, ami elég nagy szó itt, a fojtogató meleg közepén. Nade nyilván rájöttetek hogy nem az időjárás hordozza itt a különleges információt. A kézzel írt nyugtára ez a dátum kerül rá, míg például a Tescoban (akarom mondani Tesco Lotus(!)) a Gergely naptár szerint számláznak. Izgi, mi? Ezeket az apróságokat szeretem az utazás során, ilyenkor tágul a "doboz". Amit eddig alapnak gondoltam, kiderül hogy nem az. Persze, értem én  hogy ti már rég tudtátok, hogy ez csak egy egyezményes dolog, de nekem kellemesen olajozza át az agyam ez a villanásszerű történelmi áttekintés.

Nade mi történt tegnap, 2558 03 22-én?

Hát, reggel betoppant úticélom kiváltó pasija, egy két hetes kimerítő vitorláshajó kapitány képző után. Délután bementünk a városba, kerestük a piacokat, de délután 5-ig csend honolt az egész városban. A szélben monoszódium glutamát, káposzta és ecetszag csiklandozta az a központi idegrendszeremet az orromon át. Így elmentünk megnézni Pattaya pár nevezetességét.

1.) Big Buddha - Egy fő Buddha szobor a hegy tetején, körülötte Buddha 10 változata, a sovány, az okos, és egyéb transzformációit ábrázolva, mindegyik előtt egy egy ládika az adományoknak. Az egyiknek (a kövérnek) a köldökén keresztül is lehetett pénzt bedobni, amit hátul (esküszöm, tényleg ott) vettek ki a templom dolgozói. Kicsit másra emlékeztem a múltkori utamból. Kezd alábbhagyni a lelkesedésem. Nade azért nem felejtettem el a reptéri figyelmeztetést ,miszerint nem illik Buddhát fényképezni, ezért nem is tudom prezentálni a fent leírtakat.

2.) Templom a Big Buddhával szemben: Itt nem is a templom a lényeg hanem az állatok, amik jönnek mennek a lépcsőkön és a környező teraszokon. Cica szekció, kóbor kutya lépcső, és rohangáló kakasok. Ja! Van két madár, ami a szigetekre is jellemző volt tavaly. Az egyik úgy hangzik mintha épp fojtogatnák és segítségért kiáltozna: https://www.youtube.com/watch?v=0HI90a8KZR4

A másik nagyjából úgy hangzik mint a Madonna - Dick Tracy című albumán a Cry Baby című számban (https://www.youtube.com/watch?v=5P4PbnKLuAs 3.03-03.12ig hallható egy hasonmása) ahogy imitálják ahogy sír egy férfi. Általában éjjel zendít rá. Namármost tudjátok mi következik ezután. Igen. Ebből a madárból szeretnék pörköltöt enni. Hammmmm! Na, és őt majdnem láttuk ebből a templomból. Olyan közel volt hogy már készítettem a puskámat, hogy lelőjem, de nem, eltűnt a lombok között.

3.) Az ominózus Walking Street, amiről már írtam.

4.) Éjszakai piacok. Ezek a végeláthatatlan piacok mindent kínálnak ami létezik. Kaják, ruhák, bútorok, tetoválások, minden van, ami szem szájnak ingere! A nap egy szomorú látvánnyal zárult. Egy 12 év körüli kislány mini sortban és hasát nem fedő pólóban rázta magát tuc-tuc zenére, hideg, kékes neonfényben úgy, mint ahogy a hivatásos kurvák szokták a sztriptízbárokban. Ha szülőkkel volt akkor azért, ha nélkülük akkor meg azért szomorú ez az egész, hogy pár sört szürcsölő vén kecske rajta legeltette a szemét.

Azért motorral jóval hatékonyabb a városnézés. Annyi plázát láttam hogy csak na! Na és miért szeretjük a

plázákat? A WC és a légkondi miatt!

p1000956.jpg

p1010005.jpg

kakas.jpg

p1000994.jpg

p1000967.jpg

p1000971.jpg

p1010013.jpg

p1010014.jpgp1010040.jpgp1010019.jpg

 

süti beállítások módosítása