Aranyos diákok
2014. május 16. írta: Utazolany

Aranyos diákok

Mivel minden nap csak a reggeli óra után szabadult fel a stúdió, arra gondoltam, na vajon ki lesz a célközönségem... itt, Goán...ilyen későn.... Na vajon ki? Hát csak nem a drogosok, bulizók, MÁSNAPOSOK? De. Akkor legyen a neve Detox! Úgyhogy így keletkezett a név. És csak egy ember sétált bele a csapdába, azaz detoxot keresett. Egy aranyos kedves alkoholtól mámorosan bűzlő angol úriember. Törökülésre képtelen, friss térd és lábfejsérüléssel érkezett az órára cirka 15 perces késéssel. Feszülten figyelte a pranayama (légzés) gyakorlatot. Mivel pont lemaradt az instrukcióról, odamentem hozzá és személyes demonstrációt tartottam neki. Azaz szűk sportfelsőben ringattam előtte az alhasam amit a mellem automatikusan követett. Aki először lát ilyet, azt hiszi ülő hastánc bemutatóra csöppent. 

Hát ő sem a hasamat figyelte...

Meg is mondta óra végén hogy tisztára beindult rám és hogy köszöni szépen az élményt, és nem mennék-e esetleg vele szobára. :-) Most már tudom, hiba volt ez a bemutató, de hát így tanul az ember. Amúgy olyan elegánsan adta elő hogy nem tudtam rá haragudni. (természetesen nem nyúlt hozzám). Onnantól kezdve bármikor találkoztunk, mindig a gurukat megillető hajbókolással üdvözölt. 

Az óra másik tanulsága egy Ashtangában jártas lány volt, így amikor én kicsit igazítottam a pózán, totál megsértődött, merthogy én más szabályok szerint tartom az óráimat. Kicsit máshogy fordul a láb, kicsit mélyebbre hajolunk, stb. Aki jógázott már, tudja hogy akkor jövünk ki egy pózból ha már nem tudunk ott helyben módosítani rajta, és az izmokat megkímélendő, jobb kijönni belőle és újra nekifutni. Az önérzetesek ezen meg tudnak sértődni, és ő is kiakadt. Csalódásnak élte meg hogy nem hagytam rá, hadd csinálja. Odamentem hozzá az óra végén hogy tisztázzam a helyzetet, de ott sem könnyebbültem meg. Haragos tekintettel morcosan közölte hogy ő nem így tanulta és igazából nem kellett volna módosítanom rajta. Igaza volt. Mindig meg kell kérdeznünk a résztvevőktől hogy kinek van szüksége asszisztenciára. Mert ha ő elvan, akkor én csak zavarok. Úgyhogy mára két tanulságot is levontam, amiért nagyon hálás vagyok mindkettejüknek.

2014-01-27.jpg

süti beállítások módosítása