Indiai receptek 1/4: Hogyan készül... a Dosa
2014. március 08. írta: Utazolany

Indiai receptek 1/4: Hogyan készül... a Dosa

Életem legjobb Indiai kajáját Dublinban ettem (amúgy Londonban vannak a legjobb indiai kaják, csak nem éltem ott), meg is kérték az árát annak a bárány madrasnak.

A jóga tanfolyam végeztével felcsaptam jógaoktatónak, de az órák közötti időt is hasznosan szerettem volna eltölteni, így esett a választásom egy főző-tanfolyamra, ahol 2 főétel, 2 rágcsálnivaló köret és egy isteni finom tea titkos receptjébe avatott be Mr. Vijay, a tanárom. Persze madrast nem főz, mert az észak közép india, nem is hallott róla.... 

A kajákat mi választottuk ki, így megtanultam GLUTÉNMENTES chapatit azaz, dosát készíteni. Ennek rizs az alapja, turmixgépben kell péppé trancsírozni, míg palacsintaszerű állaga nem lesz, és úgy kisütni.

Najó, leírom ide a receptet, aztán várjatok otthon ilyennel, mert finom, egészséges és olcsó!

 

Figyelem, rendkívül bonyolult recept, senki ne próbálja szülői felügyelet nélkül!

Szóval az összetevők 4 személyre:

  • 2 pohár fehérlencse (opcionális, lehet helyette mungóbab vagy rizs)
  • 2 pohár fehér vagy barnarizs
  • víz hogy ellepje
  • 2 evőkanál olaj, vagy ghi
  • csipet só
  • Legalább 2 órán át áztat, ledarál, kisüt, eszik

Hogy mihez esszük? jó kérdés. Szószos kajákhoz, pl Dal Fry, vagy Alu Gobi. Amibe tunkolnánk, vagy beletekernénk a kaját. Pont úgy viselkedik mint a chapati (vagy mint a tortilla). Ha kiszúrtam veled ezzel a kijelentéssel, olvasd el a következő bejegyzést.

 

 

 Ő Mr. Vijay.2014-01-22 17.19.05.jpg

 

 

süti beállítások módosítása