Indiai receptek 3/4: Hogyan készül... a Dal Fry
2014. március 11. írta: Utazolany

Indiai receptek 3/4: Hogyan készül... a Dal Fry

...azaz a sárgaborsófőzelék. :-.)

Ősi thai mondással szólva "same same but different". Végülis sárgaborsóból van és ugyanúgy hagyma az alapja, csak más fűszerek kerülnek bele, és kuktában készül! Ugye otthon ott van a borsófőzelék reklám...

Imádtam ahogy előre felvagdos mindent és szépen összekuporgatja a fűszerekkel együtt egy kupacba, így valóban játék a főzés. Egyszerűnek tűnt, meglátom én hogy csinálom majd otthon a barátaimnak... feltéve ha találok porított medvetarkót.

Egyébként ezt is lehet szarul csinálni. A legtöbb étteremben (ó istenem, elnézést kérek minden étterem nevében, hogy egy lapon említem az indiai csumizdákkal..) ezt ettem, és lustasága válogatta mennyire sütötték át a hagymát, mennyi fűszerért nyúltak oda, vagy egyáltalán begyújtottak-e alatta.

Természetesen a főzésen ettem a legjobb dal fry-t, így utána ha csak vonalakban is hasonlított erre a kirendelt kaja, imádtam. Mert erre emlékeztetett:

Összetevők 4 főre:

  • 1 bögre sárgaborsó pár órája beáztatva (ekkor szoktam feladni)
  • 4-5 bögre víz (amibe áztatjuk a sárgaborsót)
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 3 friss curry levél egészben
  • egy teáskanálnyi fűszermag keverék (indiai nem római köménymag, római kömény, ánizs, fennel seed, mustármag)
  • 1 fej apróra vágott hagyma
  • 1 paradicsom
  • 1 bogyiszlói :-) (hosszú, zöld csípős paprika)
  • 2 cm gyömbér
  • kurkuma
  • seasoning (elnézést, de akármennyire igyekeztem, nem tudtam követni ahogy odavarázsolt egy adag keveréket a fűszerkollekciójából. kb kurkuma, chillipor, római kömény por, szerecsndió és bors lehetett. Ez örök nyitott kérdés marad)

Elkészítése:

  1. 2 evőkanál olajban összepirítjuk a fokhagymát, curry levelet, fűszermagkeveréket, k avarunk rajta egyet. Kettőt.
  2. majd beletoljuk az apróra vágott hagymát, egészen aranybarnára sütjük. 
  3. Majd ráborítjuk a kockára vágott paradicsomot, a bogyiszlóit, frissen felvágott gyömbért, sót, seasoningot, kurkumát és chillit
  4. És jöhet a főszereplő, a beáztatott sárgaborsó, azaz a dal.
  5. Mikor megpuhult a s.borsó, kész a kaja.
  6. Kuktában is lehet, amint sípol hogy kész - higgy a fülednek, várd meg amíg lehül a fedő.
  7. Ha több vizet adsz hozzá, nyomj bele egy kis citromlevet, úgy a jó!

 

 

süti beállítások módosítása